בינואר 2013, הפעילה נתגז את המצוף הימי לקליטת גז טבעי מאניות LNG מגזזות.

על מנת לגשר על המחסור באספקת גז טבעי לישראל, שנוצר בעקבות הפסקת הזרמת הגז ממצרים ועיכובים בהגעת הגז מן הקידוחים בים, החלה נתג"ז, בהוראת שר האנרגיה והמים, לתכנן מתקן חדש לייבוא גז טבעי באמצעות מצוף ימי מיוחד שיתחבר למיכליות הטעונות ב LNG.

מערכת זו, הקיימת בשלושה מקומות בלבד בעולם, הותקנה על ידי נתגז, כעשרה קילומטרים מערבית לחופי חדרה. המערכת מורכבת ממצוף מסוג Submerged Turret Loading Buoy בגובה 10 מטרים, השקוע כדרך קבע בעומק עשרים וחמישה מטרים מתחת לפני הים.

המצוף מחובר באמצעות שרשראות ענק לשמונה עוגנים הטמונים בקרקעית הים, הפרוסים בקוטר של מאות מטרים ממנו והלאה, ומחוברים אליו צינור גז גמיש בקוטר ארבעה עשר אינצ'ים ומערכות תת קרקעיות של מגופים וברזים

על מנת לקשר בין המצוף למערכת ההולכה הארצית לגז טבעי, הניחה נתג"ז צנרת ימית בקוטר עשרים אינצ'ים ובאורך שמונה קילומטרים, הפרוסה מן המצוף ועד למקטע הימי של מערכת ההולכה, שבין אשדוד לחוף דור.

עם הגעת מיכלית LNG מסוג FSRU) Floating Storage & Regasification Unit) מועלה המצוף ומתחבר לפתח מיוחד בתחתית האנייה. לאחר סיום החיבור מבצעת המיכלית תהליך גיזוז – במהלכו מחומם ה- LNG שעל סיפונה והופך ממצב צבירה נוזלי לגז. עם השלמת התהליך, מוזרם הגז דרך המצוף אל הצינור הגמיש ומערכת ההולכה הארצית – הישר אל תחנות הכוח ומפעלי התעשייה.

דרך המצוף הימי, ניתן להזרים גז טבעי בספיקה של עד 590,000 מטרים מעוקבים לשעה. המערכת, שהקמתה עלתה כ- 500 מיליון ₪, מקטינה משמעותית את השימוש בדלקים יקרים ומזהמים כגון סולר ומזוט. המערכת מאפשרת גיוון מקורות לאספקת גז טבעי למדינה ומהווה שער נוסף למערכת ההולכה הארצית לגז טבעי בעת תקלה ובמועדי צריכת שיא של גז טבעי.

עם הפעלתה הצטרפה מדינת ישראל לאחת מן המדינות הבודדות בעולם שביכולתן לייבא LNG ובכך תורם הפרויקט להגדלת היכולת לשמור על אספקת אנרגיה רציפה לתחנות הכוח ולתעשייה, ומעניק לישראל רשת ביטחון ותשתית לעצמאות אנרגטית.