ESG

אחריות סביבתית, חברתית ותאגידית

ESG
חזון ומדיניות

ESG – חזון ומדיניות

מצוינות אנושית- עובדות ועובדי נתג"ז הם הנכס המרכזי והיקר ביותר של החברה.
מצוינות עסקית- נתג"ז מקדמת בנחרצות את מעמדה כחברה מקצוענית, צומחת ורווחית, המובילה בתחומי פעילותה. החברה מציבה את הלקוח במרכז, ויוזמת ומספקת לו תשתיות, מערכות ופתרונות מתוך שותפות ושירותיות.
מצוינות טכנולוגית וחדשנות- כחברה מרכזית, המובילה את משק האנרגיה, נתג"ז משתמשת בטכנולוגיות חדשניות ומתקדמות ומובילה שינויים תוך גילוי יוזמה, תושייה ויצירתיות.

ביטחון אנרגטי למדינת ישראל- נתג"ז תפעל ללא פשרות למען בטחונה האנרגטי של מדינת ישראל ותהיה שותפה חיונית לשמירה על רציפות תפקודית למען אזרחי ישראל ולצמיחת כלכלת המדינה.
אחריות סביבתית וקיימות- נתג"ז תפעל בנחישות לשמירה על הסביבה וצרכיה, תוך חיזוק המודעות הסביבתית וחתירה לפיתוח בר קיימא.
אחריות תאגידית- נתג"ז תהיה מחויבת לעובדיה, לשותפיה ולקהילה, ותקפיד על הסטנדרטים הגבוהים ביותר בתחומי אחריות חברתית ותאגידית, לרבות קבלת האחר, קיימות וסביבה.

לקריאה

ניהול סיכונים סביבתיים ופיתוח בר קיימא

החברה רואה במחויבות לסביבה ערך עליון ודוגלת במדיניות פיתוח בר קיימא (קיימוּת). פעילות החברה רגישה להיבטים סביבתיים ומונחית על ידי היתרים מחייבים לגבי הגנת הסביבה. החברה פועלת בהתאם להוראות רשות החברות הממשלתיות, על-פי מדיניות אסטרטגית וחזון סביבתי לשמירה על הגנת הסביבה.

עקרונות המדיניות הסביבתית של החברה ועקרונות החברה לפיתוח בר קיימא כוללים שילוב שיקולים סביבתיים החל משלב התכנון ועד לשלבי ההקמה והתחזוקה, ובכלל זה בתהליכי קבלת החלטות במסגרת תכנון ותפעול המתקנים תוך:

הקפדה על הפחתה מתמשכת של ההשפעות הסביבתיות בהתחשב בעקרונות הפיתוח האמורים; אימוץ אמות מידה סביבתיות מתקדמות מוכחות, גם בהיעדר חוקים ותקנות רלוונטיים; שילוב שיקולים נופיים, מרחביים וסביבתיים בתכנון מתקנים חדשים ובתחזוקה של מתקנים קיימים; תאום פרטני אל מול בעלי התשתיות ובעלי הקרקע ומשרדי הממשלה השונים, בכל הנוגע לתכניות הקמה ופיתוח של החברה ובדגש על השלכות סביבתיות; פעילות משותפת עם גורמים סביבתיים, ממלכתיים, ציבוריים ובינלאומיים, לרבות השתתפות במחקרים סביבתיים, בפיתוח ובייזום טכנולוגיות מתקדמות והטמעת ערכי סביבה בתרבות הארגונית; הגברת המודעות והמחויבות הסביבתית ועקרונות הפיתוח המקיים בקרב עובדי החברה. החברה עוקבת באופן סדיר אחר הליכי חקיקה סביבתית במטרה ללמוד את השלכותיהם.

כחלק ממדיניותה ובהתאם לתכניות הסטטוטוריות ולהיתרי הבנייה להקמת מערכת ההולכה, מבצעת החברה שיקום ופיתוח נופי בהתאם ליחידות הנוף הראשוניות באזור המאופיין. פעילויותיה בתחום אף מיטיבות ומשפרות את הסביבה.

הקוד האתי
הקוד האתי

הקוד האתי של נתג"ז חל על מנהליה, עובדיה והפועלים מטעמה, בנוסף על החוקים, התקנות וההנחיות שמכוונים את פעילותה העסקית והתפעולית.
הקוד האתי מבטא את החזון ואת ערכי הליבה של נתג"ז, המשמשים מסגרת-על לקביעת התנהגות עובדי החברה מול כל מחזיקי העניין (לקוחות, ספקים, עמיתים, רגולטורים, ציבור ועוד).

ערכים אלה באים לידי ביטוי:
כערכי מוסר - כגון יושרה, הוגנות וכבוד הדדי.
כערכים ארגוניים - כגון מצוינות, מתן שירות איכותי ואחריות סביבתית, שהחברה רואה בהם חשיבות ומאמצת אותם כחלק מהתרבות הארגונית וכגורמים המסייעים להשגת יעדיה, מטרותיה וחזונה.

לקריאה

הקוד האתי ודו''חות ESG

הקוד האתי

דוח אחריות תאגידית 2022

בקרוב

חיזוק ההון האנושי

חברת נתג"ז מאמינה כי הכוח המניע את הצלחת הארגון הוא ההון האנושי.
פיתוח ההון האנושי כולל את כל מחזור חייו הארגוניים של העובד/ת: מרגע הקליטה דרך הכוונה ופיתוח מקצועי ואישי ועד ליווי בתהליך הפרישה.

החברה מקדישה משאבי זמן וחשיבה ליצירת מקום עבודה שטוב לעבוד בו, הן בהשפעה על התרבות הארגונית והן בהשפעה על סביבת העבודה, תוך התייחסות להכלה, גיוון ואחריות לסביבה.
עובדי ומנהלי חברת נתג"ז מובילים מומחיות בתחומי הגז הטבעי ואף מקור וכתובת מקצועית במדינת ישראל ללמידה והשפעה. החברה תמשיך להוביל, להשפיע ולקדם מהלכים שיצמיחו את ההון האנושי בחברה להישגים פורצי דרך בשנים הבאות.

לקריאה

מחויבות לבעלי עניין וללקוחות

נתג"ז פועלת אל מול מחזיקי עניין רבים המשפיעים על פעילותה ומושפעים ממנה במישרין או בעקיפין, וכן לאורך חיי הפרויקטים שבאחריותה ולאורך פעילותה השוטפת, החברה מקיימת דיאלוג עם מחזיקי העניין באמצעים שונים, כגון: סקרים, הפצת מידע, התייעצות לתיאום ציפיות, הקשבה ומענה לפניות בכל האמצעים העומדים לרשותה. מחלקת קשרי הלקוחות בחברה אחראית לגשר בין הלקוחות לבין אגפי החברה, בדגש על ליבת העשייה וייעודה של החברה. פעילותה מתמקדת בחיזוק קשרי הלקוחות, והטמעת תרבות שירותית.

החברה, באמצעות מחלקת קשרי לקוחות, מקיימת עם לקוחות החברה אינטראקציה אפקטיבית, אינטגרטיבית ואמינה, תוך הפעלת הגורמים המקצועיים בארגון, לשביעות רצון הלקוחות ומיצוב החברה כמקצועית בתחומה ומשמעותית במשק האנרגיה ולצורך שיפור מתמיד בפעילותה. החברה פועלת לשיפור רמת השירות שהיא מספקת ללקוחותיה ע"י ניהול לקוחות בסטנדרט בינלאומי, כחלק מצמיחת נתג"ז לחברה משמעותית בשוק המקומי והאזורי החברה פועלת ליצירת תשתית לצמיחה ארוכת טווח וניהול קשרי לקוחות מקצועי ובר קיימא כחברה הוגנת, ערכית ושירותית ולא כמונופול, מול לקוחותיה ובמרחב הציבורי, מתבצע תיאום ציפיות מלא מול הלקוח ומעקב ופיקוח אחר עמידה בהתחייבויות כלפיו.